Nak cari duit lebih dari rumah?

Followers

Popular Posts

July 14, 2017

Menjadi Vlogger?

Istilah Vlogger semakin popular di dunia barat dan kini mula melanda Asia tenggara. Semua ini disebabkan adanya YouTube di internet.

Semua orang boleh upload video dan kongsi di dunia maya. Ramai artis jadi terkenal dengan youtube.

Aku buat video dan upload kat Youtube hanya semata-mata untuk rakam kenangan- kenangan manis dalam hidup. Terutama untuk kenangan anak-anak aku kelak. Nasib baik aku pernah mengaji sikit. Jadi sedikit sebanyak membuatkan aku tidak mahu mengejar populariti dan tidak heran sangat. Tapi ada ustaz kata penting juga "crowd" untuk agenda dakwah. Jadi ada dua pertimbangan. Apabila ada manfaat untuk islam dan boleh dikawal. Kenapa tidak. Daripada membiarkan jahiliyah menguasai.

Rupanya semakin aku mencuba, semakin banyak aku belajar. Cuma kekangan masa dan tenaga sahaja menghambat. Disana aku nampak lompong dan ruang dakwah yang masih kurang diisi. Jadi aku mahu kearah itu. Kata hati aku sendirian.

Walau apa-apa pun. Doakan aku dapat menjadi vlogger yang mampu menghasilkan video-video yang boleh mengembirakan, menginsafkan, memotivasikan dan sebagainya. Walaupun kerjaya aku sekarang memang mewajibkan aku buat Video lecture. Tapi lain yang aku buat. haha.

aku letak link kat bawah  dan beberapa video simple yang aku telah buat.


 Video 1: Rakaman semasa hari raya tahun 2017 di KL dan Kuale kangsar.
Video 2 : Rakaman majlis hari raya ISMA Seri Iskandar



video 3: Air terjun kesukaan aku kat Kuala kangsar, Perak.

Ok. guys. aku tak mintak apa-apa sangat. korang tolong Subscribe Channel youtube aku sebagai tanda sokongan. sebab aku nak jadikan ia sebagai salah satu agenda dakwah aku dalam hidup ini.

Korang pi kat you tube  TYPE  "Moon Aim"..
nampaklah nanti. lepas tu click Subscribe.
tapi korang mesti ada akaun gmail. baru boleh subscribe.

Apa tujuan subscribe?
  • korang akan dapat tau dgn senang video terbaru aku.
  • nak bagitau kat youtube, sekurang-kurangnya aku ada la kawan2 yg support..hehe.
  • terakhir supaya aku dapat semangat untuk terus membuat video.

OK. Terima kasih kawan2.



No comments: