July 29, 2017

beli Kasut untuk isteri dan anak-anak

Kalaulah masa aku kecik dulu ada camera video. Dah lama aku pesan kat abah supaya rakam sikit ragam aku masa kecik. Tapi apakan daya, zaman dulu, Telefon pun bapak aku xde. dan semua org kampung xde telefon. Kecuali ade sorang pak cik tu, itu pun telefon dia besar bapak macam beg laptop. 

Zaman dulu-dulu kenangan indah hanya aku boleh ingat sikit2 itupun mungkin masa tu adalah beberapa peristiwa penting. Tapi banyak dah lupa dah. Kalau tanya abah, mungkin akan terkeluar macam2 cerita lawak, ragam dan telatah aku yang x pernah dengar. Kalau tanya mak lagi la... mak mesti cakap macam2. tapi selalunya mak akan cakap..entah la..mak dah lupa dah..huhu..

Sebab itu la aku sekarang cuba rakam sikit2 beberapa peristiwa dan kenangan bersama anak-anak aku. Dengan harapan boleh la jadi kenangan buat mereka. Kalaqu ditakdirkan aku pergi dahalu..aku harap video2 ni akan jadi kenangan dan peringatan kat anak-anak bahawa dia ada seorang bapa yang Awesome..huhu.. Atleast kalau dia da lama x doa kat aku, dia tengok video aku, aku harap dia doakan kesejahteraan aku kat alam barzakh.. begitu juga anak cucu aku nanti. kalau ada.

haa ni kat bawah aku belanja video terbaru aku buat. ini adalah video hari sukan anak sulung aku bernama Umar Izzuddin. 



Alhamdulillah, aku rasa lega setiap kali aku post kat blog ni. Dia macam tempat aku luah perasaan dan misterinya aku pun x tau sape akan baca post aku ni. X macam facebook. atleast boleh tau sape like post kita. jadi aku lebih selesa menulis dan berkongsi kat blog aku ni.

malam tadi aku baru bawak anak-anak dan wife aku shopping kat AEON Manjung. Baru dapat gaji kan. Aku buat supprise sikit. aku habaq kat wife nak belanja dia beli kasut baru. Kasut sukan untuk wife dan anak-anak sekali. Ye la. wife aku jenis x meminta sangat, tapi kesian kasut sukan dia dah xde. Anak-anak sekali. saja nak share. kasut sukan wife aku beli kat kedai sukan Al-ikhsan. Kasut jenama Nike. Mula2 masuk dia tengok kasut, pastu dia tengok harga..mak mahal!! dia kata.. haha..semua harga RM150 - Rm600 pun ada... aku habaq kat dia. xpa beli mahal sikit, sebab kualiti dan tahan lama. Abang belanja..huhu.. sapu kasut Nike RM250. NAsib baik, aku bukan jenis perabih duit hisap rokok, atau suka beli gadget mahal2. Dengat berjimat la aku dapat beli kasut ni. Alhamdulillah.

Memang satu kepuasan dapat belikan wife kasut sukan. Aku aim lepas ni sekali dapat la kami joging atau beriadah sekali paling kurang sebulan sekali bersama. Memang mahal tapi aku harap dapat bertahan 3- 5 tahun la dia pakai. huhu. kalau x rabak jugak poket aku. huhu. Satu lagi sebab aku main kutu dengan kawan2. Jadi setiap tahun akan da duit lebih. Sebelum aku nak beli apa-apa untuk diri sendiri. aku mesti tengok anak bini dulu. apa yg kurang pulak. 

kemudian kasut anak2 pulak. umar dan ayyash berkenan kasut Nike jugak siap ada lampu menyala kalau dia berjalan. Tapi nasib baik saiz x muat. haha..jimat duit aku. jadi kami beli kat kedai lain. RM111 dapat dua kasut anak. kalau kat Al ikhsan sepasang harga dia paling kurang RM150 bang..

Maybe next time  boleh beli untuk mereka. Aku merenung jauh dalam kedai tu, kasut Hiking cantik. Harga RM300. Tapi hold dulu. simpan duit sikit2 baru beli. kita ni bukan macam Alif Syukri atau pun Puan Vida....berbelanja berpada-padalah dan ikut kemampuan yob..

Aku sebenarnya ade simpan duit nak beli laptop baru. MAcbook Pro..harga jangan cerita la memang mahal. tapi aku tangguh sebab ada lagi keutamaannya. Aku memang x suka beli cara hutang. itu semua riba dan sistem yang bodoh bagi aku. Kalau nak sesuatu aku akan simpan duit sikit2. bukak tabung .sampai cukup baru beli. ramai org suka beli installment. terpulanglah. tapi cara tu memang rugi dan bayar lebih. 

Lepas balik Aeon, Terus ke kedai KOpee PAste. Dinner dgn student aku pulak. meraikan akmal dan afiq baru balik daripada cuti dan syazwan yang dah abis belajar dan akan mula kerja kat johor next month.  Aku just pesan kat syazwan supaya jaga diri elok2 dan jangan tinggalkan dakwah. Terus ikut usrah kat sana nanti. Itu aja..

No comments: