Nak cari duit lebih dari rumah?

Followers

Popular Posts

August 19, 2011

Fasa terakhir, Somalia dan palestin

  • Memasuki fasa terakhir dalam ramadhan, nampaknya semua umat islam berlumba2 meningkatkan amal ibadah masing2. Alhamdulillah. Tilawah Quran, qiam dan i'tikaf insyaallah kita akan sama-sama usahakan. Semuanya untuk mencari redha Allah swt.
 
  • Cuma amat menyedihkan saya, Ummat islam di palestin diserang oleh Israel laknatullah dengan kapal perang dan peluru berpandu di bulan Puasa ini.
  • difahamkan pejuang islam di perbatasan palestina sudah melancarkan roket sebagai serangan balas kepda israel.
  • buka itu sahaja, malah, umat islam juga dilarang untuk solat jumaat di masjid suci Al-Aqsa oleh puluhan askar israel lakantullah.
  • saudara2 semua jangan lupa untuk mengikuti hal ehwal umat islam di sana. layarilah website seperti 
  • www.infopalestina.com untuk berita terkini.
  • juga umat islam di Somalia juga sedang menderita kelaparan. Khabarnya Erdogan PM turki sedang ke sana, lawatan sebagai saudara seislam juga utk menarik perhatian semua umat islam agar membantu saudara seislam di sana. Terima kasih erdogan atas keprihatinanmu. 
 
  • Semoga pemimpin negara kita juga akan turut serta membantu. InsyaAllah kita sebagai rakyat pasti akan menyokong. Ketika pemimpin2 negara islam lain sibuk bercuti dan mengadakan lawatan ke negara2 eropah, beliau dgn rendah dirinya melwat somalia. Ya Allah,betapa saya merasa mulianya dan bangganya ada pemimpin islam seperti ini.
  • Mari banyakkan sedekah dan gencarkan lagi dakwah agar kekuatan ummat islam kembali kuat dan mampu membantu saudara kita di sana.
  • melihatkan keadaan sekarang, memang kita belum cukup kuat untuk melawan. bukan kerana jumlah kita sedikit, bahkan banyak. cuma kualiti kita seperti buih di lautan. Tidak kuat. cintakan dunia dan takutkan mati. Lihat sahaja para pemuda melayu islam kita. mereka telah dirosakkan dan dihanyutkan oleh pengaruh2 barat dan gaya hidup yang jauh dari nilai2 islam. Lihat sahaja apra wanita islam kita. sesungguhnya jika kita dapat melihat semua ini daripada sudut pandang dai, maka kita akan merasakan betapa masih banyak kerja2 dakwah perlu dilakukan, betapa banyak para dai dan murabbi kita perlu lahirkan agar dakwah terus berjalan dan mewarnai dan hidup dalam masyarakat. Tiada masa untuk berbalah sesama kita lagi, masanya adalah untuk agenda besar kita bersama. 
  • tetapi seandainya ummat islam di Malaysia terus dengan rentak politik kotor, saling membencii dan bermusuhan. maka kerugiaan yang besar, bahkan bencana besar kepada ummat di malaysia dan ummat islam di somalia dan palestin.
  • apa yang kita harapkan, semua saling sepakat dan duduk semeja dalam menjaga dan membela kepentingan ummat islam. bukan mahukan mereka berbalah dan saling menjatuhkan. Kami orang muda sudah bosan dengan politik dan para pelakonnya. Semoga ramadhan ini semua pemimpin sedar dan insaf. Selamatkanlah sahabat2 kami diluar sana yang terabai dan tiada arah tuju dlm kehidupan.
  • kita sebagai rakyat Malaysia memang bersyukur kerana keamanan yang dikurniakan Allah. Seharusnya kita mengambil peluang ini untuk bekerja lebih keras agar dakwah dapat menyentuh semua hati-hati masyarakat disekeliling kita dan bersama-sama membantu saudara kita di sana.

No comments: