Nak cari duit lebih dari rumah?

Followers

Popular Posts

September 25, 2010

ikhwah sume ape khabar?



Sungguh, siapa saja yang diberi kebaikan dan keberkahan, maka kebaikan dan keberkahan akan mengiringinya dari waktu ke waktu. Syaikh ibnu Taimiyah menyebutkan bahwa kebaikan yang kedua lantaran kebaikan yang pertama. Oleh karena itu, jangan engkau jadikan perpisahan dengan bulan Ramadhan sebagai akhir dari ketaatan dan kebaikan.

Bersegeralah untuk menunaikan shaum sunnah seperti puasa 6 hari bulan syawal –setelah melakukan qadha jika ada- dan  peliharalah qiyamullail, tilawah Qur’an, sedekah, berbuat baik dan bermanfaat selama hayat masih dikandung badan. begitu juga dalam melaksanakan tugas-tugas dakwah. Semoga ruhul istijabah (semangat menyambut panggilan dakwah) terus  berkorbar dalam diri setiap ikhwah dan akhwat. Jangan kerana sibuk dengan raya dan bercuti, kita leka dan lalai dalam melaksanakan amanah dakwah. Dakwah ini akan akan terus berjalan kerana ia milik Allah  swt dan kita adalah selamanya hamba-Nya dan kuli dakwah.

Kita memohon kepada Allah SWT, semoga Allah SWT. memberikan akhir hidup kita dengan amal-amal kebaikan, husnul khatimah. Ya Allah SWT terimalah amal ibadah kami seluruhnya. Amin


sumber:
-al-ikhwan.net
-mambi86