Nak cari duit lebih dari rumah?

Followers

Popular Posts

March 16, 2010

Genting!!! Selamatkan Al-Aqsa!!

salam,
kepada semua ikhwah dan akhwat. Ana seru agar kalian segarkan umat islam kat Malaysia ni dengan isu palestina kembali. Sekarang ini Yahudi nak melancarkan pembinaan kuil mereka di kawasan suci Umat islam. Mereka sudah melampau. Semoga Allah menghancurkan mereka!  Semoga saudara kita di sana kuat menghadapi yahudi saat ini.



Seruan demontrasi Umum Untuk Membela Masjid Al-Aqsha


 Alquds – Infopalestina: Kepala Dewan Tertinggi Islam dan Khatib Masjid al Aqsha, Syeikh Ikrima Sabri menyerukan wrga Palestina untuk melakukan mobilisasi umum menuju al Quds dan Masjid al Aqsha; untuk membelanya melawan persiapan Zionis untuk mendirikan sebuah sinagog di dekat al Aqsha. Dia meminta umat untuk mendukung bangsa Palestina membela tempat-tempat suci. Syekh Sabri menegaskan, "Sinagog yang akan dibangun Israel ini merupakan awal untuk membangun haikal Sualiman yang mereka klaim.  Kisah   Sinagog yang hancur adalah kisah palsu untuk mempersiapkan pembangunan haikal tersebut.  Dia menyerukan agar umat bangkit dan waspada tentang apa yang sedang direncanakan atas Masjid Al-Aqsha.



 Zehar: Kami Akan Jaga Al-Quds dan Al-Aqsha dengan Tulang dan Daging Kami

Gaza – Infopalestina: Dr. Mahmud Zehar, Ketua Konferensi “Nushratul Quds” dan anggota biro politik Hamas menegaskan, “Kami akan menjaga Al-Quds kami, tempat suci kami, dan Al-Aqsha dengan tulang dan daging kami.” Kepada Israel ia mengatakan, “Sinagog Harobb akan menjadi kehancuran bagi eksistensi kalian (sesuai dengan namanya)”. Zehar menegaskan, “Saya sampaikan pesan kepada Israel, pada saat kalian merasmikan “rumah Haroob” yang baru maka ia sesunggunya adalah  projek “Khoroob” kehancuran sejarah bagi kalian. Saya ingatkan kalian para pembunuh anak-anak kami, akhir sejarah kalian adalah “khoroob”;  hancur, meski kalian memiliki bom nuklear, maka kalian akan hancur wahai perosak setiap negeri yang kalian huni.”

Ia menambahkan, wahai kalian yang menjajah bumi suci yang diberkahi, yang melecehkan tempat suci, pembunuh anak-anak, wanita, atuk dan nenek,  penghancur masjid dan sekolah, wahai projek sinagog Haroob kalian pasti akan Harobb (hancur). Wahai pengamal riba dunia dan menjual segala  sesuatu, wahai perencana penghancuran Al-Aqsha, projek kami akan menjaga Al-Quds, tempat suci, Al-Aqsha dengan tulang dan daging kami,  kami akan menjaga masjid dimana Nabi Muhammad mengimami di sana seluruh nabi-nabi, kalian tidak akan mampu menghancurkan mi’raj Rasulull

Misyal Serukan Dunia untuk Menjaga Tempat Suci Sejak Hari Ini

Damaskus – Infopalestina: Khalid Misyal, kepala biro politik gerakan Hamas menyerukan bahwa sejak hari ini Selasa sebagai hari usahanya untuk menjaga masjid Al-Aqsha, Al-Quds, dan tempat suci Islam dan Kristen di Palestina. Ia mengingatkan kepada masyarakat dunia akan bahaya tindakan kejahatan Israel yang boleh menghidupkan perang di Timur Tengah.
 


apa usaha kita akhi wa ukhti ?????


1.sebarkan maklumat melalui blog, email, sms, halaqah,usrah, taklim, tazkirah, daurah,risalah, wallpaper         laptop dll
2.doa
3.infaq
4.jauhi maksiat dan banyakkan solat  dan tambahkan amal ibadah
5.boikot barangan yang sokong yahudi
6.banyakkan berbincang masalah palestina ketika jumpa/sembang2 dgn ikhwah/akhwat dan mad'u
7.cuba sedaya upaya hadirkan dalam hati dan jiwa kita al-Aqsa adalah hak kita dan paksa jiwa kita terima  hakikat ia telah dinodai, dan kita wajib mempertahankannya. Buatlah apa sahaja, tengok video palestina dll sampai tahap kita rasa sedih dan menangis. itulah tahap tandanya kita sudah menghayati masalah palestina.
8.bila buka internet, dan surat khabar. pastikan kita ada perasaan tercari-cari yang pertamanya kita ingin tahu perkembangan masalah palestina.
9. kenali tokoh-tokoh umat islam yang tengah berjuang mempertahankan palestina di sana.
 dan banyak lagi usaha kita boleh buat.

harapan ana, agar kita menjadi orang yang pertama dalam memperhatikan masalah ini dan menyebarkannya.




No comments: